Centrum Edukreacji
Metody
Edukatorzy
Oferta
Kontakt

Edukatorzy

­

Agnieszka lektor angielskiego, hiszpańskiego oraz polskiego jako obcego

Z tej strony Agnieszka. Nie będę ukrywać, że nie jestem raczej fanką polskiego systemu edukacji. Jest mi przykro, gdy mimo potencjału, zarówno nauczycieli, jak i uczniów, ogranicza się ich możliwości rozwoju. Wierzę przede wszystkim w budowanie więzi z uczniami, choć wiem, że nie każdy nauczyciel odpowiada każdemu uczniowi.

Jeśli chodzi o moje wykształcenie, to, jak na razie, ukończyłam iberystykę ze specjalizacją translatoryczną (studia licencjackie), filologię angielską ze specjalizacją nauczycielską (studia licencjackie) oraz filologię hiszpańską, również ze specjalizacją nauczycielską (studia magisterskie). Posiadam również certyfikat TEFL (Teaching English as a Foreign Language).

W swojej pracy zawsze więc liczę na sugestie ucznia, bo przecież dążymy do wspólnego sukcesu. Niechętnie przywiązuję się do jednego podręcznika, lubię też gdy treści zadań są nieszablonowe i nie można na ślepo wypełniać ćwiczeń. Nauczam online od 2 lat i z uporem maniaka testuję nowe rozwiązania technologiczne. W wolnych chwilach śpiewam, tańczę i szlifuję teorię muzyki.­

 
Dorota | zajęcia kreatywne

Mam na imię Dorota i na co dzień pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz szkolnym, a także prowadzę warsztaty kreatywne dla dzieci, cały czas poszukując ciekawych metod skutecznie rozwijających kreatywność. Jestem absolwentką Uniwersytetu Gdańskiego, a od ponad 12 lat pracuję w przedszkolu jako nauczyciel, wychowawca. Od wielu lat jestem także związana z Odyseją Umysłu, międzynarodowym programem edukacyjnym, którego celem jest rozwijanie kreatywności u osób w każdym wieku.­

Szczerze wierzę, że kreatywność odgrywa bardzo ważną rolę w procesie edukacji. Dzięki niej dzieci chętniej podejmują wyzwania, starają się rozwiązywać napotkane trudności, tworzą, działają, marzą. Moja praca dostarcza mi wielu inspiracji do pracy, którymi dzielę się na swojej stronie Spędź Czas Kreatywnie, gdzie znajdziecie propozycje do twórczej zabawy.­

Moje pomysły na tworzenie kreatywnej codzienności zebrałam także w książce „Dziennik kreatywny”. Kreatywność nie ma granic, otwiera przed nami nowe możliwości, pozwala spojrzeć na rzeczywistość z trochę innej perspektywy i to właśnie sprawia, że warto poświęcić czas na jej rozwijanie.

x
Iza | korepetytor przedmiotów chemia i historia

Mam na imię Iza, jestem nauczycielką chemii i historii. Uczę w Niepublicznej Szkole Podstawowej Nowy Świat w Gdańsku oraz III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni. Ukończyłam Wydział Chemii UG, historyczne studia podyplomowe na GWSH w Gdańsku oraz kurs egiptologii na The University of Manchester. Oprócz starożytnego Egiptu interesuje mnie historia Zagłady. Prowadzę bloga Godzina z pomysłem, na którego serdecznie zapraszam w poszukiwaniu inspiracji. Bliska jest mi edukacja oparta na relacjach. W wolnym czasie podróżuję, pasjami czytam książki i chodzę do teatru.

Julia lektor niemieckiego

Cześć, mam na imię Julia. Od lat prowadzę zajęcia z języka niemieckiego w trybie indywidualnym, podczas których udowadniam, że niemiecki nie jest językiem trudnym, wręcz odwrotnie – łatwym i bardzo logicznym. 

Największą radością jest dla mnie pasja odkrywana w młodym człowieku, który w pewnym momencie, orientuje się, że lubi to to robi. Poza językiem niemieckim interesuję się: geografią, psychologią, tańcem oraz uwielbiam długie, najlepiej górskie wycieczki, podczas których czuję się wolna i mogę oddychać pełną piersią.

Zapraszam do współpracy!

x

Lila lektor angielskiego i rosyjskiego

Cześć, jestem Lila, uwielbiam patrzeć jak dzieci i młodzież odkrywa swoje talenty i odnajduje swoje pasje. To, co daje mi największą satysfakcję w pracy, to obserwować, jak uczeń bez względu na wiek zaczyna widzieć sens poznawania i nauki. Uważam, że języka można się nauczyć bez względu na wiek, ale ważna jest motywacja i poczucie sensu.­

„Znać inny język to jak posiadać drugą duszę”, mawiał podobno Karol Wielki. Jest w tym dużo prawdy, przynajmniej dla mnie. Mówiąc w innym języku, czuję się trochę inną osobą, mimo że pozostaję sobą. Bardzo lubię poznawać nowe języki, nowych ludzi ich sposób myślenia, tradycję i kulturę. Nawet jeśli jest odmienna, szanuję tę odmienność.­

Moja możliwość swobodnej komunikacji w kilku językach, pozwala mi na lepszą selekcję informacji i pewną niezależność, w tym od głównego nurtu mediów. Dzięki temu czuję się większą wolność i niezależność. Zgadzam się zatem z Ludwigiem Wittgensteinem, który twierdził, że „granice mojego języka są granicami mojego świata”. Bardzo chciałabym odwiedzić Sri Lankę i nauczyć się chińskiego. Pewnie dlatego, że jedną z moich pasji jest poznawanie herbaty.

x

Weronika lektor duńskiego

Ukończyłam Skandynawistykę na Uniwersytecie Gdańskim, a w duńskim zakochałam się od pierwszego „usłyszenia” – odkrywanie wszystkich brzmień i dźwięków tego języka jest naprawdę fascynujące. W ramach stypendium Rządu Danii przez rok mieszkałam w kraju Andersena, co pozwoliło mi nie tylko zwiększyć umiejętności językowe, ale także poznać lepiej samych Duńczyków – ich mentalność, kulturę, obyczaje oraz podejście do życia zgodnie z duchem hygge. Osobiście wierzę, że takim hygge może być właśnie nauka nowego języka obcego! Poza językiem duńskim interesuję się muzyką i kulturą lat 60., 70., 80., nadrabianiem niekończącej się listy filmowych i książkowych zaległości oraz odkrywaniem ciekawych miejsc na spacery w Gdańsku i nie tylko.

­

Słówka na październik

fluffy (ang.) – pokryte puszkiem, sierścią, kudłate, puchate

lullaby (ang.) – kołysanka

die Malzeit (niem.) – posiłek, smacznego!, powitanie w porze obiadowej

die Augenweide (niem.) – rozkosz dla oka

кит /czyt: kit/ (ros.) – wieloryb

чашка /czyt: ciaszka/ (ros.) – filiżanka

melífluo (hiszp.) – miodopłynny, miodowy

zumbar (hiszp.) – brzęczeć, furkotać